باتری های استفاده مخابراتی و بانکها

سامانه های مخابراتی و بانکها به نوعی بزرگترین مرکز ارتباطی اینترنتی و الکترونیکی و مخابراتی می باشند و نیاز مبرمی به استفاده از باتری یو پی اس و باتری های استفاده مخابراتی و بانکهادارند و می توان گفت اقتصاد هر جامعه ای بیشترین وابستگی را به این مرکز دارد.
صدا و سیما و بانکها و خابراتها بزرگترین مراکز استفاده کننده از دستگهای یو پی اس و باتری یو پی اس هستند و ups های بکار برده شده در این مراکز ضرورتاً از یو پی اس ها ی نوع آنلاین و آنلاین دابل کانورژن وباتری های قابل استفاده در سامانه های مخابراتی و بانکها  آنلاین نیز از باتریهای با طول عمر بالا و ضد حریق می باشند.
در مراکز مخابراتی علاوه بر یو پی اس از DC شارژر و باتری ۲ ولتی با آمپراژ بالا نیز استفاده میکنند (باتریهای سربی اسیدی)
در این مراکز جهت باا بردن ضریب اطمینان از برق موجود در تجهیزات از یو پی اس های پارالل استفاده می نمایند حتی در بسیاری از مجموعه ها مشاهده شده از سه عدد UPS پشتیبان استفاده کرده اند که همراه با برق شهری ضریب اطمینان این مجموعه چهار برابر می باشد.
کلیه عملات بانکی وابسته به ارتباط مخابراتی اطلاعات از طریق شعب بانکی توسط سرورهای موجود در بانکها انجام می شود.باتری های قابل استفاده در سامانه های مخابراتی و بانکها
از آنجایی که سرورها تجهیزات حساسی نسبت به نویز و نوسان و غیره دارند نیاز به یو پی اس آنلاین برای سرور را امری ضروری و حیاتی به شمار می رود.
در بانکها سرورهای بیشماری استفاده شده و به همین خاطر بزرگترین مجموعه های صارف UPS هستند.
علاوه بر این سیستم های کامپیوتری بانکها و دوربین های امنیتی موجود در بانکها نیز مستلزم پشتیبانی برق یو پی اس می باشند.

 


علاوه بر گران قیمت یودن سرورها، اطلاعات موجود در سرورها ی بانکها بسیار با ارزش تر از خود سرورها می باشند. و امری حیاتی می باشند برای این مجموعه ها و این امر توسط یو پی اس  محافظت میگردد. دستگاهای یو پی اس این مراکز علاوه بر برق دهی به این تجهیزات کار محافظت از این تجهیزات را نیز بر عهده دارند.
در مراکز مخابراتی نیز همین طور می باشد. UPS ها علاوه بر پشتیبانی برق بعنوان محافظ دستگاهای مخابراتی به شمار می آیند حتی در شرایط حاد مثلا رعد و برق نیز خود یو پی اس آسیب هم ببیند. از رسیدن شوک ولتاژ بالای رعد و برق به تجهیزات مخابراتی جلوگیری میکنند.